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Benoît LELANDAIS

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Titulaire d’un Master de l’Université Paris-Saclay en technologies de l’information, Benoît Lelandais a occupé plusieurs postes en entreprise de services du numérique, au sein de IFP Energies Nouvelles et au sein du Commissariat à l’Energie Atomique dans les domaines de la conception et la réalisation de logiciels. Actuellement, il travaille au sein d’une équipe dont l’objectif est de développer des méthodes et des outils de maillage pour les codes de simulation numérique HPC.

Après de nombreux travaux en ingénierie dirigée par les modèles, notamment l’élaboration de DSLs pour la simulation numérique et leurs environnements logiciels pour générer du code efficace dans un contexte HPC, sa principale mission concerne aujourd’hui Magix3D, outil de maillage en 3D.

Monilogging for executable domain-specific languages
Dorian Leroy   Benoı̂t Lelandais   Marie-Pierre Oudot   Benoit Combemale  
Proceedings of the 14th ACM SIGPLAN International Conference on Software Language Engineering, p. 2-15, 2021

Applying model-driven engineering to high-performance computing: Experience report, lessons learned, and remaining challenges
Benoı̂t Lelandais   Marie-Pierre Oudot   Benoit Combemale  
Journal of Computer Languages, Elsevier, p. 100919, 2019

Fostering metamodels and grammars within a dedicated environment for HPC: the NabLab environment (tool demo)
Benoı̂t Lelandais   Marie-Pierre Oudot   Benoit Combemale  
Proceedings of the 11th ACM SIGPLAN International Conference on Software Language Engineering, p. 200-204, 2018

Modane: a design support tool for numerical simulation codes
Benoı̂t Lelandais   Marie-Pierre Oudot  
Oil & Gas Science and Technology--Revue d'IFP Energies nouvelles, EDP Sciences, p. 57, 2016

The Arcane Development Framework
Gilles Grospellier   Benoit Lelandais  
Proceedings of the 8th Workshop on Parallel/High-Performance Object-Oriented Scientific Computing, Association for Computing Machinery, 2009

abstract
Abstract

In this paper, we introduce the Arcane software development framework for 2D and 3D numerical simulation codes. First, we describe the Arcane core, the mesh management and the parallelism strategy. Then, we focus on the concepts introduced to speed up the development of numerical codes: numerical modules, variables, entry points and services. We explain the execution model and enumerate the available debugging tools. Finally, the main functionalities of Arcane are described through an example. As a conclusion, we present the future works.